Saturday, February 28, 2009

Project Satria - a.k.a reborn Wife aku nyer Satria. Ver2.0

Setelah hampir 2 bulan project aku nie berjalan. Alhamdulillah, akhirnya hampir siap process meng"recond" 97 Red Satria. Nie aku list lebih kurang aper yg aku dah Tuka@ Buat:

Timenie baru psg bumper n rim pun asal lagik

Tgh tuka Sport rim


1. Tuka Front Bumper - using Mit Mirage punye bumper.
2. Tuka RIM 13" to 15" + Tyre Yokohama Parada
3. Ganti Bumbung ~ new Roof comes with sunroof
4. Put in Mivec Spoiler
5. Ketuk2 body aper yg patut & Cat kaler Red Ferrari.
6. Replace Steering ngan MOMO Competition
7. Ngan minor mende yg lain such as No plate, sticker, lampu.. dll..

Dalam mase 2 bulan nie mmg mguji sket kesabaran laa, sepatut bole cepat sket tp sbb delay sane sini.. kedai cat hold smpai 3-4 minggu, part xderla, Windscreen retak ler. Wpun in detail, ader beberapa mende yg aku ader sedikit tak puas ati... Tp, Overall okla. Wife aku pun dah suke ngan Kete Satria dier nie. So, Kete dah siap + Wife Suke = Totally Worth it!! :)

Total Damages: Almost 6K
Result after PIMP :)


No comments: