Thursday, September 8, 2011

Kenangan Ramadhan: Solat Tarawih

SALAM Syawal & SELAMAT HARI RAYA :)

Cepat btul dah masuk 10 Syawal dah arini. Ramadhan aritue tue pun rase kejap jer.
Orait - back to story. Kisah tarawih di Masjid Sultan Mizan (a.k.a Masjid Besi). Malam 26 Ramadhan, aku saje jer nak g Tarawih kat sini + menjinjing kamera skali (tetibe tgn rase tketar tgn dah lame x amik2 gambar) sambil ditemani oleh kwn2 sehobi - EN Ejai & EN Rizal. So, xperlulah nak cite pjg2.. let the pictures do the talking :)

Solat Sunat Tarawih - Masjid Besi
Imam menyampaikan sepatah dua kata sebelum memulakan solat. Aku - amik port kat atas supaya X kacau konsentrasi org ketika solat.

Jemaah Memulakan Solat
Solat Sunat Tarawih - Masjid Besi
Solat Sunat Tarawih - Masjid Besi
Solat Sunat Tarawih - Masjid Besi
Solat Sunat Tarawih - Masjid Besi
Solat Sunat Tarawih - Masjid Besi
Solat Sunat Tarawih - Masjid Besi
Solat Sunat Tarawih - Masjid Besi
Doa Qunut dibacakan pada rakaat terakhir solat Witir
Solat Sunat Tarawih - Masjid Besi
Solat Sunat Tarawih - Masjid Besi
Solat Sunat Tarawih - Masjid Besi
tidak kepastian aku adik nie wat mende.. hehehe
Solat Sunat Tarawih - Masjid Besi
Alhamdulillah, masih ramai menfaatkan peluang ganjaran yg dipinjamkan Allah pada bulan Ramadhan :)
Solat Sunat Tarawih - Masjid Besi

Mcm xcukup syarat kalo xder gamba masjid - Idea gambar nie aku amik dari video klip "HambaMu" nyanyian - Mawi,Akhil Hayy & Imam Muda
Solat Sunat Tarawih - Masjid Besi

Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a katanya: Saya telah mendengar sabda Rasulullah s.a.w. mengenai Ramadan: Sesiapa yang mendirikan sembahyang (Tarawih) dalam bulan itu dengan penuh keimanan dan mengharapkan keredaan Allah, akan diampunkan segala dosa yang dilakukannya sebelum itu.

5 comments:

ejai_ej said...

adeh.. your pictures is killing me der... adeh... oh tidak!!! katekan lah ianya semua diamek dari gugle... aku tak bley terima.. tak boleh.. huhuhu.. (sambil belari mengesat air mata)

adrenalina said...

=) i like..i like.. i like...sumer lah likessss...hehehe.

yangyuyu said...

lawak la komen ejai ni...tapi mmg terbaik der...

hafeez.halim said...

ejai - ko bab2 berlakon jadi pompuan nie ko mmg suke kan.. aperda... hahaha

adrenalina - Tenkiu.. tenkiu & tenkiu.. xder button like la kat blog.. hehehe

Kak Ummi - Ejai nie mmg teringin nak masuk raja lawak kak.. hehehe Tenkiu Sis :)

ejai_ej said...

huh.. der.. idop kener ceria.. kalo tak ceria, ko saket ati, kalo saket ati, tak boleh amek gambo, bile tak boleh amek gambo, baik ko bg je camera ko kat aku, lengkap skali ngan tele ngan 28-70mm ko tu. hahahhaha.. amcam deal? aku kasik la mekdi kat ko. kita wat system barter. hahhaha